A reinceput campionatul de Formula 1. De-abia asteptam momentul. Nu este nici o problema ca m-am trezit sambata dimineata la ora 5 a.m. pentru a vedea calificaririle din Australia, de la Albert- Park. Sunt obisnuita. Din 1996 nu am mai pierdut nici o cursa si nici o sesiune de calificari, fie ca era transmisa de romani sau de nemti. De altfel, am urmarit cursele de F1 de cand au fost difuzate de romani, din 1990). In urma calificarilor, totul este ok, sau nu. Pilotii sunt aliniati pe grila de start de parca ar fi fost niste bilete cu numere extrase dintr-o palarie. Imi place si nu imi prea place chestia asta, caci am putea vedea mai mult spectacol, sau am putea vedea mai multe acrosaje, care nu fac spectacol decat pentru Dan Alexandrescu & Co.
Duminica, 16.03.2008, ora 6.25: start. In primul tur se lovesc mai multi piloti, ceea ce duce la aparitia Safety-Car-ului pe pista. Apoi, cursa se desfasoara in mod normal. Am zis eu. Dar, nu stiu cum s-a intamplat, caci am constatat ca trecusera de-abia 10 tururi si abandonasera vreo 6 piloti. Cursa continua… Alte abandonuri. Pana cand Massa, intr-o incercare disperata de a-l depasi pe Coulthard, il spulbera pe aceasta in afara circuitului. O incercare barbateasca, dupa cum au spus comentatorii nostri. Un haos total la Melbourne si o transmisiune pe masura. TVR-istii se plang de faptul ca nu pot vedea timpii intermediari, din cauza faptului ca nu se afla la fata locului. Ce pot sa spun? Si eu as prefera sa ma aflu la fata locului, insa pentru a vedea timpii intermediari nu trebuie decat sa intri pe site-ul oficial al F1. Dar ei nu stiu nici asta, sau nu vor sa o ia in seama si probabil ca din acest motiv incurca pilotii, sau le pronunta numele asa cum au ei chef, si nu pentru ca este foarte de dimineata!
In turul 44 avem iarasi parte de S.C., in urma iesirii in decor a lui Timo Glock. Omul face ceva agricultura, apoi se invarte cu masina la 360 de grade de vreo 5 ori. Ai nostri spun: ” Era de vina spatiul de esapare, care avea niste damburi!” Prin urmare, organizatorii, trebuiau sa aiba grija de damburi, pentru a le fi usor pilotilor care nu pot tine trasa ideala.
Alte evenimente majore nu au avut loc, dar trebuie mentionat Barrichello, care la o intrare la boxe care avea loc in timp ce era S.C.-ul pe pista, iar pit lane-ul nu era deschis, a tavalit niste mecanici, insa nu din vina lui, ci din a aceluia care poarta acadeaua si care s-a dovedit a fi mai rapid decat toti. Dar, problema a fost ca, Barrichello a intrat la boxe atunci cand nu era voie, si iata cum se alege cu o penalizare de 10 secunde, stop/go. Ghinion de nesansa pentru el, caci atunci cand a iesit de la boxe, in urma penalizarii, a trecut pe lumina rosie si astfel a fost descalificat. Nu stiu cat de regulamentara este aceasta decizie, deoarece inainte se aplicau alte pedepse, iar eu sunt la curent cu regulamentul in vigoare, dar stiu ca , cu aceasta ocazie, Kimi Raikkonen tocmai a obtinut un punct, desi abandonase din cauza motorului, ca si coechipierul sau, Felipe Massa, care in goana lui dupa puncte, i-a imprastiat monopostul lui David Coulthard peste tot.
O cursa haotica, cu multe abandonuri, unde nu stiu daca au fost ordine de echipa in ceea ce ii priveste pe Hamilton si Kovalainen, desi s-ar putea. Asteptam M.P. al Malaiesiei, mai ales ca ne vom trezi mai tarziu!