Printr-o agentie de publicitate, Porsche Romania mi-a propus sa iau noul Audi A4 si sa-l tin doua saptamani. Singura conditie: sa scriu despre asta pe site, indiferent daca de bine sau de rau.
Eram asadar primul la stop si urma sa vad, pe soseaua goala din fata mea, ce are sub capota. S-a facut verde si m-am facut rosu. Fuuuuuuuck!
Cand ai 265 de cai cu potcoave quattro, masina are gandurile ei. Am demarat cu ochii ba in fata ba la turometru. Am ajuns la cele 5000 de turatii permise undeva pe la 100km/h, eram intr-a doua. N-am bagat bine a treia ca eram deja la urmatorul stop. „Bogatii trebuie sa fie foarte tristi in Romania”, mi-am zis. Am luat-o pe stradute, am oprit si am inceput sa o pipai, sa o descopar.
Volanul e cel clasic de A4, din piele. Bordul a invatat putin de la bmw, in sensul ca panoul central de comanda si afisaj s-a orientat un pic spre sofer. Comenzile sunt foarte ergonomice. Intreg meniul e accesat de un buton rotund: cu el selectezi, pe el apesi. Cd-changerul, radioul, sistemul de navigatie, toate se pot manageriza cu bratul lasat lenes pe cotiera de piele, cu mana atarnata in jos, fara sa te uiti. Superb.
Controlul climei e un pic mai anevoios. Pentru fiecare functie e un buton separat: temperatura, puterea ventilatiei, incalzirea sau racirea scaunelor. Trebuie sa cauti butonul, sa te uiti pe display si, eventual, sa sofezi in acelasi timp. Dar presupun ca in timp te obisnuiesti.
Urmeaza insa surpriza emisiunii. Cand intri in marsarier, displayul iti arata ce ai in spate. O camera cu unghi larg iti proiecteaza tot ce „vede” spatele masinii. Dupa ce te obisnuiesti chiar nu mai ai nevoie de oglinda. Asta nu e tot. Niste desene proiectate electronic iti arata, in functie de rotirea volanului, traiectoria viitoare a masinii. O suplinire perfecta pentru luneta ingusta.
Un alt mare plus este contactul. Practic el nu exista. Daca ai cheia in buzunar e de-ajuns sa apesi pe butonul start/stop si motorul porneste. Foarte handy. Frana de mana e senzationala. Uitati de manetele lungi, scurte sau pedalele. Se trage de o clapeta electronica si frana e actionata. O apasare usoara o deblocheaza. Grija mare la actionarea ei in gluma, cand masina inca ruleaza. Era sa-mi proiectez nepoata preferata prin parbriz. Fiti cuminti!
Finisajele sunt perfecte, cum te-astepti de la un Audi, mai ales de la unul de 65.000 de euro. Sistemul de sunet e Bang & Olufsen. Mai e necesara detalierea?
Cam atat despre interior. Maine va povestesc drumul pana la Brasov si inapoi. Credeti-ma, am ce povesti.