Am plecat spre Brasov si m-am bucurat de drumul lung, lin si drept pana la Campina. Audi e Audi la drum lung. Acum cativa ani am fost cu un A6 prin Europa si m-am convins. De la A4 in sus e o poveste.
Cum va ziceam, pana la Campina am fost atent la ce e important la rularea de comfort. Silentioasa este. Odata ales modul Comfort amortizoarele se lasa si nu mai e chiar asa nervoasa. Pozitia in scaun e perfecta, mana dreapta poate dormi pe cotiera de piele. Dar exista si o mica problema. Pentru mine cel putin. Eu sofez la drum lung cu mana stanga pe volan si dreapta deasupra schimbatorului. La A4 nu am avut unde tine cotul stang. Pervazul portierei e prea sus si manerul prea jos. In rest, credeti-ma, e o simfonie. Oglinzile laterale mari, care nu au placut altora, mi s-au parut perfecte, nu iti ascund nimic, pozitia schimbatorului este bulls-eye, pedala falsa de odihna e unde ar trebui sa fie.
Depasirile sunt arogante, restul masinilor sunt penibile. 265 de cai quattro te tin mai mult intr-un joc PS3 decat in realitatea soselei. Daca alegi modul Dynamic e si mai bine. E mai nervoasa, desi amortizoarele se intaresc si simti ca te leagana un pic mai mult.
Dar Dynamic-ul e musai cand intri pe serpentine si vrei sa simti ce inseamna tractiune pe toate rotile. Jesus! Dupa Campina am vazut ce inseamna.
Reteta e asa: intri tare in curba si pe la jumatatea ei accelerezi. Toate sistemele electronice de control echilibreaza masina, tractiunea quattro pur si simplu modifica axa masinii fata de axa drumului. Ciudata senzatie. Daca ai incredere in toate sistemele astea, te lasi pe mana ei. Nu poti intelege ce face ea acolo, dar stii ca face maximum pentru curba data. Va recomand insa sa nu aveti incredere deplina. Desi e clar ca am avut parte de cea mai tare stabilitate pe curbe din viata mea, e clar ca nici Audi-ul nu poate depasi idiotenia mea. Daca vrei sa te dai mare poti zbura in decor cu orice masina.