Se stie faptul ca, in SEO, redirecturile fac parte dintr-o strategie care se poate dovedi a fi una castigatoare pe termen mediu si lung. De-a lungul timpului, oamenii implicati in SEO au mizat pe tot felul de artificii pentru a pastra autoritatea unui site, chiar si atunci cand firma respectiva a dorit sa isi schimbe numele domeniului. Pentru a face trecerea de la un domeniu vechi la unul nou, se practica redirectul, la fel intamplandu-se si in clipa in care se instaleaza un certificat SSL pe un anumit domeniu.
In privinta acestor practici, iata ce variante avem si cum ne-a fost explicat fenomenul de o agentie de publicitate care ofera optimizare SEO pentru clientii sai:
- redirectul 301 – Conform celor afirmate de Matt Cutts in urma cu mai bine de trei ani, chiar si atunci cand se face un astfel de redirect se poate pierde din autoritate. Totusi, majoritatea oamenilor de SEO tind sa foloseasca redirectul 301 pentru a transfera autoritatea veche catre noul domeniu sau noua pagina din site.
- redirectul 302 – Prin definitie, acest redirect este unul temporar, deci in mod cert nu va transfera din autoritatea vechii pagini sau a vechiului domeniu catre cea noua. Practic, tot ce veti face prin intermediul unui redirect 302 este sa trimiteti vizitatorii unui site catre un altul.
- redirectul catre https – HTTPS ajuta la securizarea unui site, insa el este insotit tot de o suita de redirecturi 301. Practic, daca ar fi sa ne referim la http -> https si sa adaugam teoria lui Matt Cutts, prin aceasta practica veti face trecerea la un site mai sigur dar, totodata, veti pierde si putina autoritate.
Si totusi, sunt cateva intrebari pe care agentiile de SEO le primesc din partea clientilor cu un minim de cunostinte, mai ales daca sunt in postura de a redirecta sau au in plan o astfel de strategie in viitorul apropiat.
Se poate face un redirect 301 fara niciun risc? Fara a pierde din trafic?
Nu, bineinteles ca nu. Fiecare redirect, in SEO, are un anumit efect pe care trebuie sa il preconizati. Chiar daca veti reusi sa transferati autoritatea unui domeniu printr-un redirect 301, trebuie sa aveti in vedere ca se poate transfera si o eventuala penalizare algoritmica sau manuala.
Este mai sigur un redirect 302 in acest caz? Se poate sa functioneze mai bine decat unul de tip 301?
Da si nu, asta pentru ca Google percepe in continuare un redirect 302 ca fiind unul temporar. In situatia in care ati cumparat un domeniu nou si vreti sa faceti trecerea de la vechiul site la noul site prin intermediul unui redirect, luati in calcul faptul ca 301 transfera si autoritatea, in timp ce 302 nu o face. Totusi, date fiind si considerentele negative care pot interveni, ar fi mult mai indicat ca hotararea sa o ia o persoana care cunoaste toate detaliile despre SEO.
Trecerea la HTTPS imi va pastra in continuare traficul de pe site?
Este posibil, insa trebuie sa stiti ca trecerea catre https este tot un redirect si ca Google cere timp pentru a analiza situatia si pentru a va reda pozitiile vechi din Google. Chiar daca nu mai este cazul sa tineti cont de pagerank sau alti indicatori de trust, ceea ce va intereseaza este ca site-u sa fie mai securizat si sa nu riscati pierderea traficului, lucru care se intampla in primele 2-4 saptamani de la trecerea catre HTTPS.