Bulica

Menu
  • Bulica
  • Cine este Bulica?!
  • Contact

Doresti sa colaboram sau vrei sa imi adresezei o intrebare?

Te rog sa ma contactezi!
Home
Blog
PR-ul de(te)stat
Blog

PR-ul de(te)stat

bro 3 mai 2016

Conform unui studiu al Ziarului Financiar, statul plăteşte 2.000 de responsabili cu PR-ul şi comunicarea, care însă nu conving pe nimeni că-şi merită lefurile. Există, se pare, ideea conform căreia dacă eşti instituţie cu finanţare de la bugetul de stat eşti un nume care impune respect şi nu ai nevoie de campanii de PR pentru a ieşi în faţă. De cele mai multe ori activitatea de PR din asemenea instituţii se rezumă doar la seci comunicate de presă şi nimic altceva care să ţină publicul cu atenţia îndreptată spre respectiva organizaţie.

Statul se limitează la a ocupa cu personal posturile care ţin de relaţiile publice şi comunicarea din instituţiile pe care le patronează, însă uită să le ceară să facă exact ceea ce este cel mai important aspect al acestei meserii – să îmbunătăţească şi să popularizeze imaginea publică a instituţiei. Datorită structurilor de conducere defectuoase, se poate ca PR-ul să fie considerat o activitate nouă (deşi se practică mai intens de prin anii ’70) care nu este adaptabilă şi nici pe măsura unor organizaţii publice. Total greşit, spun eu. Faptul că eşti primărie, spital judeţean, universitate sau club sportiv nu înseamnă că lumea va şti de tine doar prin simplul fapt că primeşti sau coordonezi bani de la stat.

Printre altele, PR-ul înseamnă şi interactivitate. Interacţiune cu angajaţii, cu partenerii, cu investitorii, cu oamenii de la care aştepţi voturi la următoarele alegeri, cu publicul larg în general. Pot fi implementate programe şi acţiuni de PR care să servească atât publicului cât şi organizaţiei. Reputaţia şi credibilitatea unei instituţii pot fi mărite prin acţiuni de PR bine organizate şi bine îndreptate. Poate fi obţinută încredere sau notorietate prin campaniile de PR. PR-ul este ceea ce spui, ceea ce faci şi ceea ce spune comunitatea despre tine ca instituţie. Şi până la urmă toate astea îţi aduc bani.

În zilele în care trăim, PR-ul prinde o nouă dimensiune prin ceea ce înseamnă interacţiune on-line. PR-ul tradiţional se transformă în PR 2.0. Sunt puse la dispoziţie instrumente care nu doar că sunt comode ca utilizare dar oferă şi un impact puternic în societate. Reţelele sociale, blogurile sau comunicarea directă cu publicul ţintă sunt doar câteva opţiuni care duc mesajul dorit cât mai aproape de conştiinţa “consumatorilor”.

Cu toate acestea organizaţile statului par indiferente şi inconştiente de potenţialul imens pe care îl pot oferi oamenii din departamentele de relaţii publice şi comunicare. Dacă în marile companii private PR-ul este unul dintre punctele forte pe care se pune accent, statul lasă mult de dorit în ceea ce priveşte relaţiile şi comunicarea cu comunitatea din jurul instituţiilor. În aceste instituţii comunicarea este dificilă şi aproape inexistentă, iar angajaţii din PR sunt canalizaţi doar în anumite direcţii improprii pentru targetul dorit.

Să luăm ca exemplu o universitate (întâmplător fiind şi mediul în care eu lucrez) şi modul în care această instituţie ar putea beneficia de pe urma unor campanii de PR. În primul rând notorietatea ar creşte. Asta înseamnă implicit oameni mai buni, profesionişti, care îşi vor dori să lucreze în această instituţie. Profesioniştii atrag după ei sporirea gradului de încredere în această instituţie. Un grad mai mare de încredere aduce un număr mai mare de studenţi. Studenţii vor aduce bani din subvenţiile de la stat şi din taxele şcolare. Studenţii mai mulţi vor genera concurenţă şi astfel va creşte gradul lor de pregătire. Un grad de pregătire bun pentru studenţi atrage parteneri şi investitori dispuşi să dea bani pentru a fi beneficiari ai pregătirii lor din timpul studiilor universitare. Şi lanţul poate continua în acelaşi mod, dar să nu uităm că a pornit doar de la o campanie de PR bine realizată.

De ce se tem instituţiile de stat să folosească PR-ul în avantajul lor? De ce există reticienţă şi abordări minimaliste faţă de campaniile de PR din partea instituţiilor de stat? De ce nu cunoaştem două-trei campanii de PR de pe urma cărora instituiile statului să aibă de câştigat? Este PR-ul o metodă neadecvată pentru a promova instituţii de stat? Cum se justifică salariile celor 2000 de oameni din PR angajaţi în instituţiile de stat?

Este PR-ul de testat sau detestat în instituţiile de stat? La această întrebare, dar şi la cele de mai sus, sper să găsesc răspunsul în 12 mai, la Timişoara, la PR Beta, prima conferință regională de PR 2.0 de a cărei organizare sunt responsabile cu succes Cristina şi Nebuloasa. Poate că speakerii invitaţi s-au gândit la acest aspect, sau poate chiar s-au confruntat cu o asemenea situaţie şi cred că am avea mult de învăţat din experienţa lor.

Share
Tweet
Email
Prev Article
Next Article

Related Articles

Activitai pentru pitici in pandemie - III
Mergeti pentru o inot. Piscina privata, piscina publica, lac, mare …

Activitai pentru pitici in pandemie – III

Clipul a depasit 10 milioane de vizualizari in doar 2 …

BTS Buy in Luv feat Halsey

About The Author

bro

Ultimele articole

  • Un nou lounge bar cu narghilea în zona Victoriei, tu l-ai vizitat?
    Un nou lounge bar cu narghilea în …
    16 august 2022 0
  • Activități de weekend: terasă cu narghilea din inima Bucureștiului
    Activități de weekend: terasă cu narghilea din …
    10 mai 2022 0
  • Influencer care si-a fabricat intreaga viata
    Influencer care si-a fabricat intreaga viata
    9 septembrie 2021 0
  • Rabdarea si persistenta sunt cheia succesului
    Rabdarea si persistenta sunt cheia succesului
    26 august 2021 0
  • Cum pot slabi in timpul menopauzei
    Cum pot slabi in timpul menopauzei
    16 august 2021 0

Nu ratati

  • O complicatie rara in timpul sarcinii
  • Uitarea poate arata ca esti o persoana …
  • 3 Ingrediente pe care trebuie sa le …
  • Cele 5 precautii pe care trebuie sa …
  • Sfaturi eficiente pentru indreptarea parului cu placa

Bulica

Blogul lui bulica
Copyright © 2023 Bulica
Realizat de Realizare site web

Ad Blocker Detected

Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker.

Refresh