Opening session
Au vorbit Bogdan Enoiu, Felix Tataru si Cristofor Iosub despre marketing in general. Asta teoretic, pt ca practic fiecare a vorbit despre ce l-a taiat capul.
Bogdan Enoiu a vorbit despre tehnologie si marketing (natura umana ramane la fel indiferent de avansul tehnologic) fara nici un slide. Scurt si la obiect.
Felix a vorbit despre o initiativa de antreprenoriat, respectiv un radio pentru copii pe care l-a infintat cu sotia lui. A vrut sa demonstreze ca idei de marketing iti vin zilnic din experientele cotindiene. A avut un succes fantatic la doamnele/mamele din sala.
Cristofor a fost senzational cu prezentarea lui. A facut o paralela intre branduri si religii. O prezentare geniala zic eu…. Daca o puteti descarca de pe siteul organizatorilor nu ezitati sa o faceti.
Session 2 – Despre branduri romanesti
Aici a fost o sceneta penibila intre Lucian Mandruta, in calitate de consultant de branding, si Radu Georgescu, in calitate de client al lui Mandruta, despre brandingul Gecad. De ce zic sceneta? Pt ca Mandruta tot se dadea peste cap sa spuna cum Radu a ales numai prostii de logouri si mottouri, iar Radu cum nu e multumit de ce a facut Mandruta. A sunat fals, a lipsit informatia, publicitate la greu…. Jenant.
A venit randul unei doamne de la Arctic, care a incercat sa zica ceva legat de subiect. Avea niste slideuri cu multe cuvinte si m-a cam luat somnul. Stia ce zicea, dar modul de prezentare… o doamne.
A venit in sfarsit si partea interesanta. Marius Ursache (Grapefruit) despre rebrandingul Antibiotice. A salvat sesiunea. Prezentare misto facuta. Informatii la obiect. Ce mai…. Mi-a placut.
Session 3 – Relatiile dintre PR si Media
Dupa mine cea mai interesanta prezentare. Cristina Vulpe, Gabriela Lungu, Crenguta Rosu si Eliza Rogalski au vorbit despre:
– cum sa-ti ajunga stirea in presa (best practices)
– despre problemele din presa (pile/mite etc) foarte pe fata
– despre profesionalism in presa
– despre noile medii (bloguri, web 2 etc) SURPRINZATOR
Per total foarte instructiv. Cred ca din prezentarea asta am adunat cele mai multe idei.
Session 4 – Online
Am simtit o datorie sa particip la acest session, desi aveam o vaga impresie ca nu o sa aflu nimic nou. I was right.
Dupa o introducere plicticoasa pentru mine de la Ionut Oprea despre Trafic.ro (cam publicitate), a urmat Orlando, nici el un speaker inascut. Orlando a fost insa cat se poate de natural si placut povestind despre transmisia pe net meciului Steaua-Rapid. Asta spre disperarea unei doamne din sala care nu vedea ce legatura are asta cu brandurile pe net.
Apoi a venit Radu cu ………. surpriza: marketing pe permisiune (nu zicea cineva mai destept ca mine: cea mai mare surpiza a unui brand este sa nu-ti ofere nici o surpriza?). A prezentat cateva exemple si gata. Multe poze. La obiect.
Odata cu Cristi Parvan de la Zenith s-a cam stricat atmosfera. 30 de slideuri cu grafice, rapoarte demografice, CPM, CPA si alte acronime. Pe intelesul tuturor (tocmai de aceea ma intrebau niste domnisoare din spate ce e aia Lead sau CPM). Eu de la slideul 5 eram in “my happy place”. I-am spus si dupa show. Sper sa-si schimbe stilul la urmatoarele prezentari.
A mai fost ceva relativ interesant despre siteuri de nisa pe farma…. Dar era deja 5.30 si eu eram obosit.
Am mai stat de vorba cu Radu, am revazut niste spoturi TV si am plecat acasa.